Lights out. The night is here.

Jag har stirrat i taket i så många nätter att jag kan varenda spricka i färgen och varje skarv. Jag har lärt mig texten till oändligt många låtar. Nätterna och jag är inte överens. De flyktiga timmar jag har sovit har jag har drömt om smala armar, kärleksviskningar och magiska ord. Jag har hört smattrande regn mot fönstret, haft nattliga konversationer om ingenting alls med regnet som bakgrundsmusik. Jag har skämtat, jag har varit allvarlig. Och jag har tänkt. Tänkt på hur olika människors liv kan vara. Och att det som vissa människor drömmer om kan vara andra människors verklighet, utan att de vet om det.  Att de varje dag lever det livet vissa önskar att de levde. Stort som smått. Det behöver inte vara stora skillnader, det kan bara vara den där lilla detaljen som gör att man önskar att man också levde så. Den där lilla detaljen som man vet skulle gör en så stor skillnad i ens eget liv. Om man bara fick chansen. Chansen som skulle betyda så mycket och förändra minst lika mycket. Chansen att man skulle kunna göra så mycket annorlunda om man gick i ett par andra skor.


nattpuss. S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0