This is what the world is for, making electricity. You can feel it in your mind, Oh you can do it all the time.

Min musiksmak är som min godispåse. Lösgodis, alltså. Lite sött, lite salt, lite choklad och lite surt. Jag lyssnar på musik efter humör. Jag kan fastna för en låt på grund av texten eller beatet eller självklart både och. De inlägg som jag lägger upp nu, är den eller de låtar som spelas mest hos mig för stunden, dagen eller veckan. Mina godbitar alltså, direkt från godispåsen till er. Jag älskar musik, och jag är nästintill beroende av den. Okej, jag är beroende av den. Jag älskar att upptäcka nya artister, grupper och låtar. För när jag hittar en låt och den bara är sådär helt magiskt bra på ett sätt som kanske ingen annan förstår än just jag, då blir jag så glad som att ha fjärilar i magen. Så glad blir jag! Känner ni igen känslan kanske? Och självklart så kommer det även musik i detta inlägg.



Denna låt får mig att på något konstigt sätt tänka på NYC by night. Tänk er staden som aldrig sover, pulsen, beatet. Du möter upp några vänner redo att inta New york's gator och nattklubbar. Fyllda av förväntan och allt är sådär härligt att ni till och med går i slow motion (ni vet som alla snygga tjejer och killar gör i amerikanska filmer) Och ni bara vet att det här är början på en perfekt kväll. Och de här raderna :  Do what you feel now, Electric feel now.  Kan det förklaras bättre?

Inte orginalvideon denna gången heller tyvärr, det gick inte att ladda upp den med bild. Men om ni vill se kan ni klicka här.

(MGMT - Electric Feel)

godnattpuss. S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0