12.02.09

Idag är det torsdag och imorgon är det fredag, älskade fredag. Det slog mig nyss att den är fredagen den 13:e imorgon, inte för att jag är skrockfull eller något. Stavas det verkligen sådär? Ser konstigt ut. Och om jag har stavat fel så skyller jag på att jag har slutat skolan och att man automatiskt tappar sina kunskaper den dagen man tar studenten. Tillbaka till ämnet. Fredagen den 13:e och imorgon vankas det fest med pz folk, och senast vi hade en pz fest så slutade det med att jag kom hem full som en ranka klockan halv tio på morgonen, efter att jag och anna hängde på låset till donken för vi behövde mat och sedan missade bussen och fick vänta ute i kylan, härligt. Och då var det inte ens fredagen den 13:e.. Hur kommer detta sluta? Kommer med updates, det lovar jag.

På lördag, alla hjärtans dag. Kan vara världens mest överskattade dag. Någon amerikanjävel som kom på den för att tjäna pengar på osmakliga gelehjärtan, hutlöst dyra rosor och små fula gosenallar med något krystat I love you skrivet på dom. Och nej, jag är inte bitter. För de som har en älskad partner ska älska den liiiite mer just den här dagen och för alla singlar så är det bara en påminnelse om ja, typ  hur misslyckade de är som inte hittat någon än. Därför ska jag fira med mina underbara vänner, vi ska laga mat och bara ha det mysigt tillsammans. För mina vänner, är mina hjärtan.
okejdå. Jag medger väl att alla hjärtans dag kan vara rätt mysig. Fortfarande dock en aning osmaklig och överskattad.


hjärtapuss. S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0